МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО ИКОНОМИКА“ТОДОР Г. ВЛАЙКОВ”
гр.Клисура,обл.Пловдив,тел./факс 03137/2023,e-mail:pgi_klisura@abv.bg
УТВЪРДИЛ: РУМЕНА МИЛОВА
Директор на Професионална гимназия По икономика „Тодор Влайков“ гр.Клисура
ПРОГРАМА С МЕРКИ
ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО В ПГ ПО ИКОНОМИКА „ТОДОР ВЛАЙКОВ“ – ГР.КЛИСУРА
гр.Клисура, 2020 г.
настоящата Програма с мерки за повишаване на качеството е приета на заседание на Педагогически съвет с протокол № 3 / 09.01.2020 г.
- Общи положения и цели.
Възходящото развитие на знанията е плавен процес, който трябва да постигнем със съвместни усилия на целия училищен персонал, като се започне от директор, учители,училищен психолог, образователен медиатор, административен и обслужващ персонал. Директорът трябва да бъде основен двигател, който да направлява процеса, да бъде опора на учителите във всяко едно тяхно начинание. Те трябва да го чувстват като свой приятел, а не като контролен орган. Той трябва да изпълнява ролята на мениджър, педагог и психолог, да бъде мост между училището и останалите институции и личност с ярка следа в обществото.
Учителите трябва да изградят своята система на преподаване като извличат оптималните и качествени параметри от съдържанието на учебните програми. Те трябва да изградят своята методика на преподаване, базирайки се на тези методики, които са най-близки и лесно усвоими от конкретният клас и паралелка. Учебното съдържание на преподаваните от тях предмети трябва да кореспондира основно с учебните програми, но и с най-актуалните и съвременни постижения на науката. Действията на учителите трябва да са в съвместимост с новите законови норми и стандарти в образованието.
Административният и обслужващ персонал, който не участва пряко в учебния процес, трябва да се стреми да е съпричастен със случващото се в училището. Да бъде активен помощник за качественото организиране и въздействие на този процес, познавайки характера и естеството на учебното заведение, в което работи.
От висока важност за постигане на качествено образование е солидното познаване на законите и нормативната документация от педагогическият и административният персонал.
Много важна е ролята на образователния медиатор и училищния психолог за мотивиране на учениците от ромския и турския етнос за редовно посещение на учебните занятия и повишаване на качеството на образованието в ПГ по икономика „Тодор Влайков“ – гр.Клисура.
- II. Дейности за постигане на целите.
№ |
Дейности и мероприятия |
Срок |
Отговорник/ци |
1 |
Разработване на актуални Учебни програми за предметите РПП /Разширена професионална подготовка/. |
10.09. |
учителите преподаващи съответните предмети |
2 |
Създаване на строг ред и дисциплина от първия учебен час. Класове без отсъстващи ученици.
|
16.09. |
всички учители |
№ |
Дейности и мероприятия |
Срок |
Отговорник/ци |
3 |
1. Прилагане на компетентностния подход в образованието. 2. Прилагане на интерактивни и мултимедийни уроци – чрез сайта „Уча се“, чрез електронните учебници, предоставени от издателствата, чрез презентации, изготвени от учителите. 3. Прилагане на групова работа в учебните часове. 4. Прилагане на методи като мозъчна атака, ролеви игри, делови игри и др. интерактивни методи на преподаване и учене. 5. Въвеждане на иновативен подход и методика за работа с учениците по време на учебните часове. 6. Разработване на повече проблематики свързани с близкото ежедневие и битуване. Привличане на родителите чрез подписване на споразумение между училището и родителите за активно включване и редовно посещение на учениците в учебните часове. 7. Да направим учебния час приятен и емоционален. |
постоянен |
всички педагогически специалисти |
4 |
Актуализиране визията на класните стаи с цел подобряване на работната учебна среда, включващо и осигуряване на финансови средства и материали. |
постоянен |
счетоводител, всички педагогически специалисти |
5 |
Обща ангажираност за въвеждане на учениците в час. Да няма на двора неучастващи в учебния процес ученици по време на учебните занимания. |
постоянен |
всички педагогически специалисти, административен и помощен персонал портиер |
6 |
Избор на комисия за наблюдение и разработване на евентуални нови проекти в сферата на образованието. |
Май 2020 |
Избор на педагогически съвет |
7 |
Организиране на специализиран кабинет за работа на изоставащите ученици и ученици отстранени от час, с цел самоподготовка и усвояване на знания. |
Февруари 2020 |
Директор Училищен психолог |
8 |
Формиране на групи за занимания по интереси и занимания в подкрепа за успех. |
30.09. Проучване |
директор, ръководители на групи |
9 |
Систематизиране на практика за стимулиране на учителите, чиято дейност повишава качеството на образование чрез надграждане на основното трудово възнаграждение извън рамката диференцираното заплащане. |
31.12. |
директор |
10 |
Изготвяне на картотека на учениците, които са изоставащи в учебния процес.
|
15.01.20 г. |
всички педагогически специалисти |
11 |
Създаване на чувство за отговорност и съпричастност към учебното заведение сред учениците чрез избор на отличителен символ /връхна дреха, шапка, емблема за пришиване към дреха, значка, шал или вратовръзка/, който да бъде задължителен за външната форма на ученика. Избраният елемент става задължителен за втория учебен срок. |
20.01.20 г. |
класни ръководители |
12 |
Анализ на първия учебен срок и изготвяне на програми по съответните предмети за повишаване на качеството на образование при идентифицирани пропуски. |
10.04.20 г. |
Директор, всички педагогически специалисти |
13 |
Работа с учениците в седми клас от общинските училища с цел популяризиране на извънкласните форми в ПГ по икономика „Тодор Влайков“ – гр.Клисура.
Организиране на спортни състезания;
Представяне на професиите и специалностите за обучение ПГ по икономика „Тодор Влайков“ – гр.Клисура. |
Април 2020
май 2020 |
Директор, всички педагогически специалисти
Иван Илиев, класни ръководители, общински отдел спорт и младежка дейност директор, учители по специфична професионална подготовка |
14 |
Организиране на рекламна кампания за реализиране на прием за учебната 2020-2021 година |
Май-юни 2020 |
Директор, всички педагогически специалисти |
15 |
Повишаване самоквалификацията на учителите и техния професионален капацитет. Участие в планираните квалификации за педагогическите специалисти, заложени в Плана за квалификационна дейност за 2019-2020 година. |
постоянен |
Директор, всички педагогически специалисти |
16 |
Вътрешноквалификационна дейност.
|
постоянен |
Директор, всички педагогически специалисти |
Настоящата програма за повишаване на качеството на образованието в ПГ по икономика „Тодор Влайков“ – гр.Клисура за учебната 2019/2020 г.,може да сепроменя и актуализира по реда на нейното приемане.
Настоящата програма за повишаване на качеството на образованието в ПГ по икономика „Тодор Влайков“ – гр.Клисура за учебната 2019/2020 г. е приета на ПС № 3 от 09.01.2020 г. и е утвърдена със Заповед № РД 06 –199-1/13.01.2020 г. на директора на училището.